Учнівське самоврядування У Харківському ліцеї № 90 створено у 1993 році. Його метою є створення умов для розвитку творчих і організаторських здібностей школярів, самореалізації інтересів, реалізації основної задачі школи з формування почуття самоцінності особистості. Самоврядування покликано навчити молодь жити в складних умовах соціуму.

/Files/images/do_okremih_stornok_2019-2020/Візитка 1.jpg/Files/images/do_okremih_stornok_2019-2020/Візитка 2.jpg

Розвиток учнівського самоврядування дозволяє педагогічному колективу школи керувати та співпрацювати з цією галуззю дитячого життя, що піддається впливу і розвивати нові принципово доброзичливі відносини членів єдиного шкільного колективу. Спільне виконання доручень колективу, взаємна відповідальність за результати завдань, що виконуються, сприяє розвитку досвіду співробітництва, взаємодопомоги й підтримки. А переживання успіху в колективній роботі, посилене контролем і схваленням Парламенту школи створює той мажорний настрій, оптимістичний тон, що і сприяють самореалізації учня і створення умов для розвитку творчої особистості.
Учнівське самоврядування – це педагогічна технологія , яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.
Шкільний Парламент школи працює за Статутом, має свою символіку : прапор, герб (затверджено на засіданні Шкільного Парламенту в 2003 році), гімн (нову редакцію гімну затверджено у 2008 році).
У 1993 році Шкільним Парламентом були розроблені Положення:
- про Шкільний Парламент;
- про президента Шкільного Парламенту;
- про відзнаки, заохочення та стягнення для учнів школи;
У структурі Шкільного Парламенту існують комісії:
  • учбова,
  • культмасова,
  • спортивна,
  • екологічна,
  • санітарна,
  • шефська,
  • миротворці
Кожна комісія має свій план роботи, за яким працює протягом року.
Шкільним Парламентом було розроблено Кодекс учня, яким передбачено права та обов’язки членів учнівського колективу.
У 1999 році Президент Шкільного Парламенту Дубова Оксана брала участь у Харківській обласній конференції “Модель ООН в Україні”, яка проходила під патронатом Президента України Л.Кучми.
Прапор та герб школи було затверджено на засіданні Шкільного Парламенту у жовтні 2003 року.
У 2005 році членами ШП було розроблено проект “Шкільний Парламент. Сьогодні ми вчимося керувати школою, щоб завтра ми змогли відповідально керувати своєю державою”.
У 2007 році Президент Шкільного Парламенту Косіневська Інна стала однією з переможців міського конкурсу органів учнівського самоврядування “Моя громадська організація”.
У листопаді 2008 року силами членів Шкільного Парламенту та відповідальними особами за його роботу було проведено семінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи шкіл Комінтернівського району: “Учнівське самоврядування як засіб виховання соціально активної особистості”.
У 2008 році члени Шкільного Парламенту ХЗОШ № 90 представляли Комінтернівський район у міському конкурсі “Краща модель учнівського самоврядування” серед загальноосвітніх навчальних закладів м. Харкова, за що були нагороджені Дипломом управління освіти Департаменту з гуманітарних питань Харківської міської ради.
З метою підтримки та подальшого розвитку учнівського врядування, пошуку нових форм, методів і моделей його організації, поширення кращого педагогічного досвіду:
1. В рамках роботи Шкільного Парламенту створено школу лідерів. Для роботи розроблено план, розклад занять, сформовано склад учнів для відвідування занять у цій школі. Призначено відповідального за роботу. Це практичний психолог - Аркатова О.С. Заняття проводяться 1 раз у квартал.
2. Відповідальна особа за роботу Шкільного Парламенту, педагог-організатор Усович М.В. навчалась на курсах при Харківському обласному науково-методичному інституті безперервної освіти за напрямом «Педагоги-організатори» і виконала випускну роботу «Шкільне самоврядування – це спосіб організації життя колективу».
3. Члени Шкільного Парламенту є постійними учасниками засідань ради та батьківського комітету школи.
4. Культмасовою комісією Шкільного Парламенту під керівництвом педагога-організатора Сітченко В.О. з 2009 року видається шкільна газета"Моя школа № 90"
5. Члени Шкільного Парламенту активно беруть участь у створенні планів виховної роботи на тиждень, місяць, чверть, рік. За їх ініціативою до планів заносяться багато різноманітних заходів, які потім майже сто відсотково реалізуються.
6. Шкільний практичний психолог Аркатова О.С. тісно працює з членами Шкільного Парламенту. Систематично за її підтримки та науково-методичної допомоги у 9-11 класах проводиться анкетування та тестування учнів щодо їх лідерських здібностей.
Кiлькiсть переглядiв: 1077