Методи навчання обдарованих дітей мають відповідати:
своїм основним завданням — наданню допомоги обдарованим учням в отриманні знань;
рівню інтелектуального та соціального розвитку дитини, різним вимогам і можливостям, аби виявляти основний та послідовний варіанти розвитку здібностей дитини;
переходу від перцептивного рівня пізнання до вищих понятійних рівнів.
Творчі методи під час викладання спрямовані на:
визнання раніше невизнаних або невикористаних можливостей;
повагу до бажання дітей самостійно працювати;
уміння стримуватися від втручання у процес творчої діяльності;
надання дитині свободи вибору;
індивідуалізацію навчальної програми залежно від особливостей учня;
створення умов для конкретного втілення творчої ідеї;
заохочення роботи над проектами, пропозиціями самих учнів;
уникання будь-якого тиску на дітей;
підкреслення позитивного значення індивідуальних відмінностей;
схвалення результатів діяльності дітей;
надання можливості загального внеску в роботу групи;
повагу до потенційних можливостей учнів, які мають низький рівень навчальних досягнень;
демонстрацію ентузіазму;
надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють іншу Думку;
організацію безпосереднього спілкування звичайних дітей із обдарованими;
отримання максимальної користі від захоплення дітей;
терпимість (хоча б тимчасову) до безладдя;
уміння переконувати та пропагувати;
здібність до самоаналізу.
Учитель повинен:
1. Бути доброзичливим і чуйним. Знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їхні потреби та інтереси.
2.Мати досвід роботи в закладах для дітей молодшого та дошкільного віку (зокрема й з власними дітьми).
3.Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4.Мати широке коло інтересів і вмінь.
5.Бути готовим до виконання найрізноманітніших обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей.
6.Володіти почуттям гумору (але без нахилу до висміювання).
7.Бути самокритичним, готовим до перегляду своїх поглядів і постійного самовдосконалення.
8.Мати творчий особистий світогляд.
9. Мати добре здоров'я і високу життєздатність.
10.Мати спеціальну та післявузівську підготовку до роботи з обдарованими дітьми й бути готовим до подальшого оволодіння спеціальними знаннями.
ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
§ Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «я».